Evet sonunda beklenen şampiyonun konsepti ve yetenekleri açıklandı.Bildiğiniz üzere daha önceki makalelerimde şampiyonun tuhaf olacağından bahsetmiştim beklediğim gibi de oldu.Bundan önce DhaMa olarak tanıtılan fan art bir şampiyon şuan ismi ve yapısı değişmiş olarak karşımıza çıktı.şampiyondan biraz bahsedelim.
Şampiyonumuz ilk önce tek değil çift kişilikli bir konsepte sahip.Şampiyon adc olarak tasarlanmış ve yetenekleri de bu şekilde ayarlanmış,Ama adc dışında farklı yerlerde de oynayabilir gözüküyor örneğin sup veya jungle gibi.
Şampiyonun hakkında yazılmış açıklama : Ormanları fethetmek için tasarlanan yeni nişancı şampiyonla, Adalet Meydanlarına farklı bir soluk getirmek için gün sayıyoruz. Kindred kamplar arasında kol geziyor, damgaladığı rakiplerini ölüme mahkûm ediyor ve cezalarını kesebilirse kendi gücüne kalıcı olarak güç katıyor. Kindred rakiplerinin eceli olmakla kalmıyor, dostlarının kapısını çalan eceli oyalamayı da biliyor. Ölümün korkunç pençesi uzandığında; Kuzu, yani Kindred’in iki ruhundan biri, bir kutsal alan ortaya çıkarıp dostlarına çok değerli birkaç saniye kazandırabiliyor.
Şampiyon yetenekleri :
Pasif : Avcının Damgası
Kuzu, bir rakip şampiyonu haritanın neresinde olursa olsun ölüm için damgalar. Kısa bir süre sonra damga etkinleşir. Kindred hedefi katleder ya da katledilmesinde asist yaparsa, normal saldırıları kalıcı bir ilave kazanır. Bu ilave etkisi birikir. Kuzu’nun Avcının Damgası ile rakip şampiyonları damgalamasının yanı sıra, Kurt zaman zaman kendiliğinden rakip ormandaki büyük canavarların kanına susar. Ölüm için damgalanan hedefleri bütün şampiyonlar görebilir.
Q : Okların Dansı
Kindred hedef yöne atılır ve yakındaki en fazla üç rakibe ok atışı yapar.
W : Kurdun Hiddeti
- Pasif: Kindred hareket halindeyken Av Hırsı yükleri biriktirir. Yükler tamamen dolduğunda, Kindred’in bir sonraki saldırısı belli bir miktar can çalar.
- Aktif: Kurt, Kuzu’dan geçici olarak ayrılır ve çevresinde geniş bir ruh alanı oluşturarak Kuzu’nun saldırdığı hedefe veya en yakındaki rakibe saldırır. Kurdun Hiddeti’nin etki alanındayken, Kuzu’nun kullandığı Okların Dansı’nın bekleme süresi büyük oranda azalır.
Kindred kendisinin veya hedef takım arkadaşının altında geniş bir geçici alan ortaya çıkarır. Kuzunun Şefkati, aktif olduğu süre boyunca sınırları içindeki BÜTÜN birimlerin can değerlerinin kritik düzeyin altına inmesini engeller. Son olarak, Kuzunun Şefkati, ortadan kalktığı sırada sınırları dahilinde bulunan bütün şampiyonları belli bir miktar iyileştirir.
R : Kuzunun Şefkati
Kindred kendisinin veya hedef takım arkadaşının altında geniş bir geçici alan ortaya çıkarır. Kuzunun Şefkati, aktif olduğu süre boyunca sınırları içindeki BÜTÜN birimlerin can değerlerinin kritik düzeyin altına inmesini engeller. Son olarak, Kuzunun Şefkati, ortadan kalktığısıradasınırları dahilinde bulunan bütün şampiyonları belli bir miktar iyileştirir.
Şampiyon Hakkında :
- 'kindred kırılgan bir şampiyon gibi görünse de sürekli hareket halinde kalıp pasifi hazır olur olmaz saldırı gerçekleştirerek, ikiz ruhların hayatta kalması ve ava devam etmesi sağlanabilir.''
- ''Damganın olağanüstü psikolojik etkisini de yabana atmamak gerekir : ölüm damgasıyla işaretlendiğini fark eden rakipler, baskına uğrama korkusuyla koridorlarında geri çekilip daha pasif oynayabilir.
- ''Kindred'in takımı, yerinde kullanılan bir Kuzunun Şefkati sayesinde, dezavantajlı bir konumdayken bile rakip takımın yapılarını yerle bir edebilir.''
- ''Ulti sona erdikten sonraysa, Kuzunun Şefkati'nin sağladığı iyileştirme etkisi, takip eden saniyelerde rakibi kaçınılamaz bir katliama mahkum eder.''
Kindred, bir yandan canavarları normal saldırılarıyla yıpratırken, bir yandan da Kurdun Hiddeti’nin kazandırdığı büyük hasar desteği sayesinde, çoğu orman kampını çabucak temizleyebilir. Okların Dansı’nın bekleme süresini büyük oranda azalttığı için; Kurdun Hiddeti, Kuzu’nun kampta oradan oraya atılarak çok sayıda hedefi aynı anda delik deşik etmesini sağlar. Kindred’in ele avuca gelmezliği sadece göz doldurmaya yaramaz elbette. Okların Dansı ile oradan oraya sıçramak, Kurdun Hiddeti’nin pasif etkisinin hızla birikmesini ve bu sayede ikiz ruhların bir kamptan diğerine fazla can yitirmeden gitmesini sağlar. Kindred kırılgan bir şampiyon gibi görünse de sürekli hareket halinde kalıp pasifi hazır olur olmaz saldırı gerçekleştirerek ikiz ruhların hayatta kalması ve ava devam etmesi sağlanabilir. Ormandayken büyük canavarlar bir anda kâbusa dönüşebilse de, Karabasan tam böyle anlarda Kindred’in imdadına yetişir. Karabasan çok fazla mana sömürdüğü için küçük canavarlar üzerinde kullanılması israf olabilir ama vurunca sarsan, iri kıyım canavarlara karşı kullandığında; Kindred hedeflerini nispeten daha kolay yemleyebilir ve yetenek azami yüke ulaştığında, hedefin azami canının bir kısmını hasar olarak verebilir. Kindred ormanı talan ettikten sonra da daha büyük avların peşine düşmeye hazır hale gelir.
Baskınlar :
Avcının Damgası oldukça güçlü bir araçtır; sadece damgalanan hedefi katlettiğinde Kindred’e sağladığı güçlendirme sayesinde de değil üstelik. Damganın olağanüstü psikolojik etkisini de yabana atmamak gerekir: Ölüm damgasıyla işaretlendiğini fark eden rakipler, baskına uğrama korkusuyla koridorlarında geri çekilip daha pasif oynayabilir. Öte yandan, Kindred bir rakibi damgalamak için o rakibin bulunduğu koridora gitmek zorunda değildir. Örneğin, Kindred damganın global menzili sayesinde, bir yandan üst koridora baskına giderken, bir yandan da orta koridordaki şampiyonu damgalayabilir. Tabii bu durumda kalıcı bir güç artışı kazanmaz ama bazen Kindred’in takım arkadaşlarına yardım etmesi, avlanmak üzere olduğunu zaten bilen bir rakibin peşinden koşturmasından daha faydalı olabilir.
Peki, Kindred bir hedefi gözüne kestirdiğinde onu nasıl mı avlar? Karabasan; rakibi yavaşlatması sayesinde, Kindred’e Kurdun Hiddeti’ni tam yerinde kullanmak üzere yaklaşması için avantajlı bir başlangıç sağlar. Kurdun Hiddeti yerini bulduğunda, Kindred avını Okların Dansı ve normal saldırılarıyla delik deşik edebilir. Bu arada, bir hatırlatma yapalım: Hem Kuzu hem de Kurt vurunca can yakmasına rağmen, geleneksel kitle kontrol yeteneklerinden yoksundur. Bu yüzden, ikiz ruhlar, yaralı hedeflere baskın yaparken ya da rakibi hareket kabiliyetinden mahrum bırakan takım arkadaşlarıyla birlikte saldırdığında en yıkıcı etkiyi gösterir.
Kindred’in bir gözünün daima rakip takımın ormanında olması gerekir, çünkü ikiz ruhlar Avcının Damgası ile damgaladıkları şampiyonları kendileri seçse de, rakip takımın kampındaki kamplar damgadan rasgele etkilenir. Kindred, damgalanan hedefleri göremez ama en azından damgalanmaları sayesinde, kamptaki canavarların yaşadığını bilir. Yoksa nasıl damgalansınlar, değil mi? İşte bu noktada Kindred kıvrak zekâsından faydalanır: Yaşayan kampları bilince, rakip ormancının nerede olmadığını ya da en azından nereye gitmek üzere olduğunu anlar ve orman baskınlarını buna göre planlama fırsatı kazanır. Damgaları rakip ormancı da görebilir ve böylece damgalanan kampı temizleyip Kindred’i pasif niteliklerinden mahrum bırakmakla baskın yapmak arasında bir seçim yapmak zorunda kalır. Bu hiç de kolay bir seçim değildir: Özellikle damgalanan kamptan uzak bir konumdayken baskın yapmayı seçerse, Kindred’e gümüş tabakta fazladan nitelik kazanma fırsatı sunmuş olur. Rakip ormancı damgalanan kampa totem atıp, Kindred söz konusu kampı temizlemeye gelirse onu gafil avlamayı da tercih edebilir. Zira, Kindred ne kadar çevik ve güçlü olursa olsun, ormanda çok sayıda güçlü rakibe karşı koymakta zorlanması muhtemeldir.
Çatışmalar :
Zamanlaması iyi hesaplanıp doğru kullanıldığında, Kuzunun Şefkati tek kelimeyle hayati bir yeteneğe dönüşür. Destansı canavarların biçilmelerini geciktirebilir -rakibin Çarp büyüsünü çalmaya bile yarayabilir- ve Kindred’in takımı katliamın eşiğindeyken, rakip aynı eşiğe gelene kadar takım arkadaşlarını hayatta tutabilir. Aynı zamanda, Kuzunun Şefkati, sadece yaşayan varlıkları koruması ve yapılara hiçbir koruma sağlamaması sayesinde, kulelere dalmak için biçilmiş kaftandır. Kindred’in takımı, yerinde kullanılan bir Kuzunun Şefkati sayesinde, dezavantajlı konumdayken bile rakip takımın yapılarını yerle bir edebilir. Kuzunun Şefkati’nin sağladığı iyileştirme, takım arkadaşlarına çeşitli seçenekler de sunar: Rakip takımla karşılıklı olarak üslere saldırıldığında, Kindred kendi takımının saldırıyı daha uzun süre devam ettirecek veya üssünü korumak için son bir gayret gösteren rakipleri ortadan kaldıracak kadar hayatta kalmasını sağlar.
Takım Savaşları :
Kindred, topyekûn savaşlarda kendi takımının arkasında kalarak savaşır ve Kurdun Hiddeti’nin etki alanında bir o yana, bir bu yana atılarak olabildiğince çok Okların Dansı saldırısı gerçekleştirir. Bir yandan da takımının zayıf karnına sızan rakiplerin üzerine Karabasan yağdırır. Kendi takımı üstün durumdaysa, Kindred’in Kuzunun Şefkati’ni takımının en fazla hasar veren şampiyonlarını hayatta tutmak için saklaması en mantıklısıdır. Öte yandan kendi takımı yenilginin eşiğindeyse, Kindred Kuzunun Şefkati’ni kullanarak bütün takımını koruyabilir. Bu çok değerli birkaç saniyelik ölümsüzlük, iki takımın da kilit oyuncularının ölümün eşiğinde kalmasıyla şartların dengelenmesini sağlayabilir. Ulti sona erdikten sonraysa, Kuzunun Şefkati’nin sağladığı iyileştirme etkisi, takip eden saniyelerde rakibi kaçınılmaz bir katliama mahkûm eder.
Yorum Gönder